28 september 2009

Processer

I natt kunde jag inte sova, och givetvis börjar man att filosofera lite smått när man ligger i sängen.
Jag kom fram till att livet egentligen är en enda stor process som består av massa små processer. Systemvetare som jag är och allt ;).
För er som inte vet vad en process är så kommer något in i nått, t ex råvaror i en fabrik. I fabriken förändras råvaran och ut kommer nått annat, en ny produkt.
Vi människor blir skapade av våra föräldrar. Deras DNA möts, blandas och ut kommer vi.
Hela livet tar vi in olika intryck, analyserar dem och ut kommer känslor, reaktioner etc.
Det enda som inte är en process tycker jag är vår själv. Våra tankar. Kärleken.

Jag tycker det viktiga är att ta vara på de små processerna som gör intryck på våra liv. De som betyder mycket för oss. Strunta i vad de andra säger, uppskatta det lilla. Gör något dig lycklig så "go for it". Känn efter med själen =).

Nu kanske det blev väldigt djupt, men det struntar jag i. Ibland får man va lite filosofisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar