28 november 2009

Tiden går

Oj! Nu är det en hel veckan sen jag skrev senast, men jag har verkligen haft sjukt mycket att göra. Däremot har jag lyckats jobba lite och skriva på bloggen på Lnu.
Ikväll ska jag och Kent på bio - New Moon. Det ska bli mysigt! Var längesen vi var på bio. Sen ska Alex och Vixx komma hit och umgås :). Vet ej om det blir fler just nu..
Igår kollade jag och Kent på "Flickan som lekte med elden". Den var riktigt bra! Inte lika spännande som den första filmen tyvärr. Paolo Roberto var med, kanske inte den bästa skådespelarinsatsen direkt :/.

Igår satt jag i möte hela dagen med, drygt. Först med institutions styrelsen och sen ett annat möte. Fast jag tjänade lite pengar iaf :).
Jag har läst en bra bok om kvällarna... Varje dag har vi en liten tävling - Hanna Österberg. Hon har väldigt fina citat från låttexter och så skriver hon mycket om hur hon känner. Jag känner igen mig själv i rätt mycket.
Här är ett exempel.

"Vill du höra sanningen?

Inget värker

Inget bränner

Som detta"

Alexander Ericson, the Northern Territories

”The devil slowly turns”


Igår satte jag upp adventsgrejerna och julgardinerna. Det var ju städdag igår! Idag eller nu ska jag torka golven. Det är rätt kul och jag får lite extra träning.
Nu sitter en liten Sam i fönstret bredvid mig och mjauar på fåglar och tuggar på min adventsstjärna jag satt i fönstret. Han beger sig mot min laptop nu ;o
Vixx har förresten skaffat sig en ny liten söt kattunge. Han heter Charles och är hur söt som helst. Jag fick privilegiet att vara barnvakt häromdagen. Så fort man petar på honom så spinner han. Mys.
Nu ska jag äta lite lunch! Ha det bra där ute!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar