10 februari 2010

En dag med föredrag

Igår var jag på ett föredrag hos Atea. Jag kom såklart tidigare än alla andra, så går det när man är en inbiten tidspessimist. Men då fick jag chansen att nätverka med folk på IBM. De tyckte jag skulle söka deras traineeprogram sen.
IBM redogjorde för sin collaboration mjukvara när föredraget väl var igång. De föreläste även lite om sociala medier i företag. Väldigt intressant. Jag ställde många frågor och var väldigt aktiv med. De hade en regel att om man frågade mycket så skulle man vinna en väska. Om ett företag bestämde ett möte så skulle de med få en sak.
Atea höll ett föredrag om sin dokumenthantering. Inte lika intressant men värt att lyssna på :).
Efter föredragen fick vi lunch i form av fylld lövbiff. Smaskigt!
Sen när jag skulle gå så gav de mig företagspresenten :D. Det var en liten klocka. De tyckte jag hade varit så duktig och ställt så många frågor. De tackade även för jag gjorde hela föredraget intressant. Kände mig väldigt stolt och duktig :).

Sedan blev det bilfärd mot skolan för att spendera resten av dagen med föreläsning och plugg.
Kvällen spenderades hos Sara med lite kortspel. Trevligt!



Ps. Imorrn fyller jag år! :D

1 kommentar:

  1. Du är JÄTTEDUKTIG! Och GRATTIS på födelsedagen i förskott. Hoppas det kommer nått i brevlådan imorrn!
    Kram från Eva

    SvaraRadera