7 februari 2010

Helgen

I fredags kom mamma och pappa återigen upp till Växjö. Den här gången under bättre omständigheter. Eftersom de är upptagna nästa helg fick vi fira min och Alex födelsedag. Vi fyller ju år på torsdag! :D
Fredagskvällen innehöll god mat i form av oxfilé och ugnsstekta grönsaker, pannacotta med jordgubbar till efterrätt och så även presentutdelning :D.
Jag fick lite olika roliga saker. Bland annat fick jag äkta vanilj, pilates dvd, de två andra böckerna i Twilight - sagan. Smink från Body Shop. En dambetjänt att hänga kläder på av mormor och morfar. Fick även böcker av dem. Sen lite annat smått och gott :). Mycket lyckad dag.


(man vet att man ska sluta klappa om han somnar på handen istället)

På lördagen åkte mamma och Alex till stan för att leta gardiner till Alex. Jag var hemma och bakade tårta och pappa fixade saker hos Alex. Bland annat satte han på nya ben på sängen (vet inte riktigt vad Alex och Vixx gjort med Kents stackars säng :<) Efter alla samlats och ätit tårta, inklusive Klara som kom förbi, åkte mamma och pappa hem igen till Karlskrona. Jag tog det lugnt framför tv:n med magont och Kent gick på fest. Oscar hade födelsedagsfest. Synd jag inte kunde gå :(. Blev en tidig kväll för mig med plugg i sängen. Idag har jag varit i skolan, hör och häpna. Klara undrade i lördags om jag ville gå på seminarium (I väntan på web 3.0). Vi gick på ett annat på förmiddagen med. Vi väntar tydligen inte alls på web 3.0 för den kanske inte kommer. Men den kanske gör det. Det var ungefär det vi fick ut. På seminariet träffade vi lite andra känningar. Sen gick vi alla och fikade på slottet. Mycket trevlig dag! Tyvärr slutade den i fruktansvärd magondhet (om man nu kan säga så) och äcklig klibbig ångest :(


Jag åt fruktsallad med grädde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar