21 februari 2010

Pluggeliplugg

Det märks verkligen att jag går sista året nu på kandidatprogrammet! Har suttit sen ca kl 12 och skrivit på min thesis proposal. Efter ca 9 sidor känner jag mig hyfsat nöjd. Eller ja, nöjd blir man aldrig. Kan ju alltid göras bättre. Min problemfrågeställning blev:

"På vilket sätt kan man göra ett intranät mer aktivt genom bättre kunskapshantering?"

Sug på den karamellen :).

Jag tog lite paus då och då. Städade lägenheten och tränade pilates. Jag skulle egentligen träna BodyJam på Nordic club men hade ingen lust att trotsa snön och gräva fram bilen. Bussarna gick inte på bra tider heller. Istället sparade jag in ca 1 timme på att träna hemma :). Jag och Johanna kom ju överens att om vi båda tränade hemma var det ok.
Håller på att läsa en bok "Mattillåtet". Den är helt ok, jag har inte kommit så lång i den men tror att den kommer vara riktigt bra och användbar. Idag har jag haft en tävling med mig själv. Skulle se hur länge jag klarade av att inte äta. Höll jag ut om jag dammade var det bra. Om jag sedan höll ut när jag dammsög var det ännu bättre. Usch, vad händer med min hjärna. Inte bra att tänka så.

Har fortfarande ont i foten efter fallet, men det börjar bli mycket bättre. Får ha stöd när jag tränar afron imorrn, måste bara hitta det. Tror jag har lagt det i garderoben någonstans, som jag gör med allt annat :). Stoppa undan så syns det inte!

Nu ska jag titta på min uppgift igen. Ha en bra kväll. Hoppas på OS-medalj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar