26 februari 2010

Tankar och känslor

"Att förändra är en process i flera steg, där det första är insikten och medvetenheten. Känslan för vad som faktiskt är sant, hur det faktiskt ligger till. Därefter kommer tanken på förändringen, på det som behöver göras. Fortfarande händer inte så mycket, även om tankarna förändras. Men en tankeförändring ändrar inte på så värst mycket om beteendena är kvar. Om jag fortsätter svälta eller hetsäta eller skada mig så spelar det inte så stor roll vad som rör sig i tankarna, för de destruktiva beteendena fortsätter. Så det viktiga steget är från en förändring i tanken till en förändring i handling. Det är först när jag gör det som jag kan." - Lisa Isaksson

Sitter just nu hemhemma hos föräldrarna. Körde bilen ner, det var skönt. Sitta i bilen ensam och sjunga för livet :).
Vred till knäet i morse igen så kunde inte träna :(. Istället blev det en långsam runda till Citygross eftersom bilen ska ställas av i Karlskrona, vi passade på att storhandla. Alltså blir det tåg hem igen. Det är rätt skönt för då slipper man tänka. Men det kommer inte gå, alla tankarna snurrar runt runt hela tiden. Hur ska man få dem att tystna? Säger man till att dem ska vara tysta så bara skrattar dem åt en och låter ännu högre. Min stig och bänk har blivit till spik och glas. Tankarna kan inte färdas bort. Iofs är tankar bara tankar och känslor är bara känslor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar