1 mars 2010

Hemma och ett referat av helgen

Är nu hemma i Växjö igen. Helgen i Karlskrona var skön. Skönt att komma bort lite från campus och försöka rensa skallen. Blev dock inte så mycket rensning eftersom jag var tvungen att plugga hela helgen :(. Seminarium idag och tenta imorgon. Usch! Seminariet gick iaf ganska bra. Skönt att folk inte lyssnar på lärarens direktioner så att det bara var ca 6 pers när jag höll i bokredovisningen.
Sitter och försöker plugga socialpsykologi men det går inte så bra :/. Jag försöker sammanfatta allt jag har strukit under i boken till en text. Inte det roligaste man kan göra och snabbt går det definitivt inte.
Togs i alla fall emot av en mysig katt som spann en massa och världens bästa sambo  när jag kom hem <3.

I lördags hann jag i alla fall träffa Malin en runda på stan. Handlade två böcker och lite leggings. Böckerna blev en smoothie bok och en bok om sömn :). Har hittat lite böcker på Adlibris med nu som jag ska beställa! I <3 bokrea!

Det bästa man kan köpa är deckare eller "kända" böcker tycker jag :). Jag köpte Homeras - Odyssén för endast 19 kr!

Hälsade på mormor efter stan med mamma. Var väl inte det roligaste i världen. Hon är inte sig själv längre :(. Det finns ingen där inne, bara en dimmig blick som möter en och hon vet inte vad som är bak eller fram knappt. Usch! Hatar jäkla alzheimers. Det måste vara den värsta anhörighetssjukdomen som finns. Stackars morfar som ser sin älskade tyna bort framför ögonen. Han är fortfarande hur pigg som helst och hon är ingenting. Efter det var jag mentalt uttömd. Men fick sätta mig framför socialpsykologin resten av kvällen.


Mormors rum...död avdelning
 Har man en pappa som är ex - kock får man god mat! Blomkålsmos, bearnaisesås och fläskfilé. Nom nom







Söndag var en lugn dag. Gick en promenad och hälsade på morfar. Resten var plugg och skidor! Hurra för OS- brons =). Fick skjuts av Malin i morse. Hon skulle ändå upp. Tack <3.
Snart kommer Klara. Då ska vi dricka varm choklad LCHF - style ;D.
Fick även årets första semla! LCHF - såklart. Det är det enda det snackas om i min familj..


Hittade en rolig skylt på mio. Kanske något som borde hänga i mitt kök?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar