7 mars 2010

Igår, idag, imorgon

Gårdagen spenderades med en tripp till stan med älsklingen. Han skulle klippa sig så då tänkte jag följa med en runda. Jag har ju ändå periodkort till bussen. Jag återvann några av mina gamla telefoner på Telenor. Tyvärr fick jag inga pengar att handla för i butiken :(. De hade inte den handsfreen jag ville ha ändå. Vår katt har ju antagligen bitit på min sladd till fjärrkontrollen så jag hör inget ljud genom den. Så istället gick vi in på teknikmagasinet och kollade! Där fanns det och som tur var, var det det sista med. Så nu blir mamma glad när jag kan använda ett handsfree. Vi köpte ett set med sugrör som man kan bygga ihop hur som helst med.
Passar Tetris isformarna som jag fick i födelsedagspresent! Nej, vi är inte alls spelnördar ;D.
Kvällen spenderades hemma hos Ida tillsammans med Klara. Vi drack kaffe/te och bara satt o snackade. Väldigt trevligt. Söta Ida hade bakat muffins för min o Klaras skull med honung i istället för socker. Så gick att äta utan att ha alltför dåligt samvete :). Väldigt goda med!

Idag ska jag till Klara för att dricka lite latte och spana in hennes nya lägenhet. Skandal att jag inte har varit och kollat på den än! Sen ska jag nog ta det lugnt. Träna lite pilates ikväll. Jag har så dåligt samvete över att jag inte har tränat på 1 vecka! Men jag har varit så sjukt trött, både fysiskt och mentalt. Liksom inte orkat ta för mig någonting. Känner nu idag att jag har en förkylning med. Så egentligen borde jag kanske inte pressa kroppen? Har börjat äta mer regelbundet nu vilket känns skönt..var 4:e timme minst.

Kent o jag har beslutat att vi ska utöka vår familj :). Inte med en bebis utan med en katt till! Vi har bestämt oss för att ta hand om Ville (Vilgot) från kattkommando syd.
stödhemmet berättar:
Vilgot och vår katt Maja hittade varandra från första stund.
De busar, kelar, gosar och sover ihop så andra katter är han inte rädd för.
Nu känner Vilgot att han har fått förtroende för oss, vi får klappa och bära honom.
Han spinner bara man tittar på honom, och han vill aldrig sluta kela.
Har aldrig haft en katt som spinner så mycket som han. Han blir nog en riktig knäkatt som bara vill gosa!














Imorrn blir det nog iaf Afro på NC! :D

1 kommentar: