30 augusti 2010

Skolstart och spel

Idag började skolan, dock inte på allvar då det bara var ett informationsmöte. Inte speciellt intressant heller och tog ca 20 minuter. Till min stora förvåning så är jag inte enda tjejen i klassen. Fanns en tjej från vårt systerprogram i Ljungby som heter Caroline (min Ljungbytvilling kanske ;o), en asiatisk tjej, en indisk och en av annan nationalitet som jag inte vet. Till min stora besvikelse så består 90% av klassen av pakistanare, vilket inte var oväntat, dock luktar klassrummet så unket då ;<. Inte trevligt! Träffade Adde idag som med ska gå i klassen, yay :D. Ringt en massa samtal idag, ändrat hemförsäkringen till 1 person. Samtalet var lite skumt då telefonisten sa : "Ja, då kastar vi Kent Nilsson då". Lite oväntad mening från en försäkringsman, men jag antar det är sant med till viss del. Kastad från mitt liv som sambo. Beställt besiktning av lägenheten med, ser verkligen inte fram emot flyttstädningen! Det värsta jag vet ;<. Speciellt efter de 3 städningar jag redan gjort. Det är iofs inte förrän i november, men ändå! ;o

Kvällen spenderades med spel i skolan tillsammans med nollorna och gamla Wädurare. Jag ägde nollorna på Super Mario Bros Brawl, min älskade Kirby.
Sen ägde jag o Alex alla andra på Alias :D. Kanske beror lite på att vi tänker i princip likadant. Ibland är det skumt, jag kan tänka en sak som Alex säger i samma sekund. Nästan som tvillingars hjärnor fast vi är ju syskon. Det är väl så när man nästan alltid är eller har varit tillsammans och är så bra vänner. Vad skulle jag göra utan min älskade onii-san?

1 kommentar: