8 september 2010

Snörvel!

Mest gått runt o snörvlat i veckan. Dragit på mig en förkylning av världsklass, halsont, hosta och lite feber.
Känner mig lite piggare nu även om näsan o ögonen rinner, huvudet bultar och bihålorna bultar.
Vet knappt vilken dag det är ;o.
I måndags var iaf Mawlin här och det var väldans trevligt :D! Pratade en massa, åt mat o pratade lite till. Hon lyckades flörta in sig väldigt bra hos katterna, speciellt Sam.

Tisdags var jag hela dagen i skolan :(. Stor omställning att alla föreläsningar numera är på engelska. Jag o Alex fick en ny bekantskap :D. Det enda som stör mig med nya klassen är att det luktar såååå unket! Antingen har de flesta utbytesstudenterna den doften, speciellt de delar som kommer utanför Europa och har varit en engelsk koloni och spelar mycket cricket, eller så beror det på auran av frityr-smet, ägg och svett som omringar just det speciella folkslaget. Jag vet inte vad det är men det blir extra mycket parfym på mig varje föreläsning. Tur jag är förkyld just nu!
På kvällen kom mamma o hälsade på!

Hon är världens bästa då hon körde mig o Sam till veterinären idag. Han har svart mellan två tänder så jag ville kolla upp det så att det inte var något farligt. Veterinären sa att det inte var någon fara men att en skötare som var bättre på tänder skulle kolla.
Skötaren sa att det svarta inte var något farligt, men att han däremot har fått irriterat tandkött och om jag inte börjar borsta hans tänder så kan tänderna lossna i framtiden!!! :( Det är väldigt vanligt hos raskatter att de får den sjukdomen. Sagt o gjort så inhandlade jag tandkräm med fisksmak speciellt för katter. Någon som vill smaka? ;D

Efter mamma o jag lämnat av Sam hemma körde vi till djuraffären och inhandlade en större transportbur då Sam vägrade att gå in i den som är lite mindre. Vi har en annan stor som är mjuk och mer som ett hus, men den är så krånglig att frakta honom i, speciellt om man inte har bil. Vägde honom idag hos veterinären i den mjuka buren. 9 kg visade vågen! Räknar man bort buren så väger han runt 7.5 kg kanske! ;O Iofs ska en skogis väga mellan 7-10 kg när de är fullvuxna, ca 3 år gamla.


Såg för övrigt världens sämsta program som någonsin skapats, Kungarna av Tylösand. Tycker nästan synd om de ungdomar som medverkade i programmet, de framställs som så patetiska och oerhört pinsamma. Man får en väldigt negativ bild av dem.
Nu ska jag lägga mig för imorrn kommer Johanna och hälsar på :). Hoppas hon står ut med mitt snörvlande.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar