30 november 2010

Fallen

I morse hade vi besiktning av den gamla lägenheten o fick godkänt. Nu har jag äntligen kunnat lägga mig det orosmolnet bakom mig o kan nu blicka framåt. Cykeln har jag flyttat, det märks att man bor i finare kvarter när cykelrummet har element! ;p

Idag var jag även hos doktorn för att undersöka min mage eftersom jag har så ont. Återigen så är campushälsan förvirrade o jag ska träffa doktorn på övervåningen på vårdcentralen istället. När jag ska springa uppför trappan ramlar jag..klantig som jag är. Får bara lite ont i handleden o foten.
När jag väl möter doktorn står han där med en underläkare. Vid presentation utbrister han: "Ja, vi har ju träffats förut". Frågan är; är jag ofta sjuk o numera sedd som stamgäst eller har han bra minne?
Underläkaren är förvirrad o norsk. Jag borde vara lite van iaf men det tar ett tag innan hon förstår mig o jag förstår henne. Lite lost in translation alltså.
Fick lämna lite blod som analyserades. Bland annat ska vi kolla om jag kanske har problem med sköldkörteln då andra symptom jag har verkar stämma bra överrens. Som tur är hade jag ingen infektion i kroppen o antagligen trodde doktorn jag har kramper i magen eller IBS (diagnosen man alltid får när de inte vet vad som är fel)
När jag sedan var hemma o skulle uppför trappan till lägenheten ramlade jag återigen, den här gången stukade jag foten så blev ingen träning för mig idag :(.
Fick iaf nått som gladde mig idag, har beställt en termometer i form av en katt som nu hänger utanför mitt fönster :D. Just nu står den på -10 grader! Brr!


Imorrn ska jag gästföreläsa om Praktisk Projektstyrning. Lite smått nervös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar