20 november 2010

Hey four eyes!

Då var det helg igen! Igår var jag hos Alex som hade besökt av Patric. Vi kollade på Aliens 2 o hängde lite :). Snö o slask var det uppe i Växjö med hela gårdagen. Tur vi hade inlämning så jag slapp bege mig ut förutom när jag skulle till Alex. Hatar slask :(.
Idag blev det en tur till optikern för jag har börjat få ont i ögonen när jag sitter vid datorn. Efter ett antal tester så konstaterade han att jag som innan har för svag muskel i ögat o den får anstränga sig hela tiden när den ska ställa om från långt till kort seende. Jag har haft det här problemet sen 08 o haft glasögon för när jag ska läsa eller se på nära håll. Enligt optikern jag hade idag så har de tidigare optikerna skjutit det framför sig o löst mitt problem med läsglasögonen. Så nu ska jag träna upp mina ögonmuskler (som alla mina andra muskler) tills jag ska på återbesök i januari. När jag tränat så ska det tydligen hålla sig så. För övrigt så har jag även ett synfel/brytningsfel så nu måste jag nog ha glasögon hela tiden! Vill inte :(..kan nog ta av dem ibland kanske..jag ser ju faktiskt på långt håll, det är bara på nära håll som det blir lite suddigt...:(..sen ska jag ha mina andra som jag har nu som rena läsglasögon...

Med den här ska jag träna mina ögonmuskler..hmmm

För övrigt har jag mått illa hela dagen o spytt...hoppas på att det är magkatarren o inget annat..så inget tränat idag..får hoppas på morgondagen..
Lots of love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar