28 november 2010

If you hang with me

Då var helgen slut och en ny vecka o snart en ny månad börjar igen.
Har varit en väldigt jobbig o stressig vecka då inte min magvärk har gått över än, imorrn får jag nog ta o ringa vårdcentralen o höra om någon kan känna på den eller nått.
Tydligen skulle jag ha gästföreläst om en projektmodell, dock trodde jag det var på onsdag eftersom läraren sa att det var då. Tur jag o Sara pratade om det så jag kunde maila läraren och så vi kunde flytta föreläsningen till onsdag.
I fredags tog jag krafter o hämtade mina glasögon. Optikern sa att jag inte behövde ha dem hela tiden utan bara när jag gör något som anstränger ögonen, väldigt skönt speciellt i det här vädret med all snö!
I lördags följde jag med Sara på glögg o spelkväll med några vi känner från VIA (växjö internationella administratörer). De läser mest språk och sånt. Sen även en tysk utbytesstudent de umgås med. Det var väldigt kul o en härlig kväll! En som körde oss dit hade lite problem med sin bil. Den går inte att låsa upp om den inte är uppvärmd så för att kunna låsa upp bilen fick hon stå o "blåsa i hålet" som hon så fint uttryckte det ;). Dörrarna går inte heller att stänga när det blir kallt så det blev en väldigt skrattfylld bilfärd. Speciellt på hemvägen då det snöat någon decimeter o vi gled omkring på vägarna samtidigt som hon försökte slå igen dörren hela tiden. Måste ha sett roligt ut för de som mötte oss.

Idag har jag o Kent städat klart det sista i gamla lägenheten, riktigt skönt att ha det ur världen.
Jag har även hängt upp mina julgardiner o advents pysslat :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar