19 december 2010

4:e advent

När fjärde ljuset brinner
vi hämtar julegran
och alla barnen räknar
dan före dan före dopparedan

När alla ljusen brinner
då blir det jättekul
med klapparna och tomtarna
som önskar oss GOD JUL!

Då var sista advent här. Idag vaknade jag igen o mådde dåligt :(. Feber, ont i halsen o trött. Hela dagen har spenderats på soffan framför skidorna. Trevligt att vi vann skidskyttet :D.
Igår var jag hos Karn och åt thai curry. Riktig thai curry smakar inte alls som thai curry här i Sverige. Det kändes som om min mun skulle börja brinna! Karn bara skrattade eftersom hon inte alls tyckte det var starkt. Det var en av de svagaste hon lagat sade hon. Kan förstå att hon tyckte det var kul, när jag vant mig vid hettan så var det faktiskt riktigt gott o något jag kan tänka mig äta igen.

Karns thai curry, två olika rätter gjorde hon :)

Imorrn kommer mamma o hämtar mig, Alex o katterna. Sen ska vi åka "hem" till Karlskrona. Hoppas Johanna kommer hem med och att inte flygplatserna ligger nere i England imorrn! Ska bli så kul att träffa alla igen
Idag har jag också pysslat lite med julkort o julklappar, mys!
Ville har lärt sig att öppna min byrålåda! :(

Sam är redo för att resa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar