16 december 2010

A blizzard

Tentan skrevs i morse, antingen får jag godkänt eller underkänt, det känns som om jag ligger precis på gränsen. Hoppas att examinatorn är snäll när han rättar tentan :).
Som vanligt kom inte det man övar mest på med utan bara det som jag hade skummat igenom.
Alex o jag blev klara ungefär samtidigt o när vi kom ut ur tentasalen var det värsta snöstormen ute! Eftersom tentasalen låg på andra sidan campus (! ca 10 min promenad, vilket är långt i campusmått) pulsade vi sakta fram i snön o gick på Ica.
När jag kom hem lade jag mig under filten o gosade med katterna :). Vad gäller inlämningen imorrn så fick vi det framflyttat men måste gå på seminarium imorrn hela dagen ändå för att sedan prata med handledaren, är lite nervös för det kan antingen vara bra eller dåligt. Jag är rädd för skäll :(.
Förhoppningsvis kommer det att vara intressant att lyssna på vad de andra grupperna arbetar med.

För övrigt så känns det som om jag inte bara har en storm ute utan även inom mig, jag pendlar mellan att vara en stark självständig kvinna till en osäker o rädd liten flicka. Ibland vet jag inte vart jag ska ta vägen o jag vill helst gömma mig. Samtidigt så vill jag uppleva så mycket som möjligt o ta för mig vad allt världen har att erbjuda. Mycket tankar som snurrar runt just nu.
Idag har jag handlat julklappar till mig själv :). Böcker från Penguin Books :D. Ett helt underbart förlag som ger ut klassiker till bra pris.
Jag beställde:
  • Selected Tales - Edgar Allen Poe
  • The Wonderful Wizard of Oz - L Frank Baum
  • Candide - Voltaire
  • The Picture of Dorian Gray - Oscar Wilde
  • Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde - Robert Louis Stevenson
Sen kom jag på att jag fyller år om 2 månader - då ska jag önska mig fler klassiker. Vad anser du vara en klassiker? Har du något tips? :)
På tal om födelsedagar..idag (eller åtminstone 1 timme till) så fyller världens snyggaste, bästa o underbaraste Klara år! Hurra! Saknar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar