13 december 2010

Home again

Igår styrde kollektivtrafiken mig tillbaka till Växjö. Efter att ha fått vänta 20 min på tåget ute i minusgrader vid Smålandsstenar (då det gick snabbare än väntat dit) gick jag gladeligen ombord på tåget. Ännu gladare blev jag för de bjöd på lussekatter o saft :D. Men det gick snabbt o vänta då jag hamnade mitt i två personers dokusåpaliv. De bråkade om vårdnaden om en dotter, att mamman var ihop men en som var psykiskt sjuk o att pappan skulle kämpa om ensam vårdnad. Mest synd tyckte jag om den lilla flickan som stod i mitten o fick höra på när hennes föräldrar bråkade om henne.
Framme i Värnamo fick jag reda på att ett tåg till Växjö gick istället för det tåg jag skulle få vänta på i en timme. Dock så fanns inte det tåget med på internet när man skulle boka, väldigt bra system måste jag säga. Så istället för att behöva vänta fick mitt kontokort ta smällen o jag kom hem 1 timme tidigare än väntat.
Tur att min bror var hemma för annars hade jag inte kommit in eftersom min kattvakt varit smart o satt sin telefon på ljudlöst. Hatar att det bara finns två nycklar till lägenheten :/.
Väl innanför dörren blev det gos med katterna o hela kvällen o natten har de spunnit o gosat mer än vanligt.
De är nog lika glada över att jag är hemma igen som jag är. Dock så hade jag det väldigt trevligt i Ullared, trots att jag aldrig hann gå in på Gekås! I lördags så åt vi jättegod mat - fläskfilé, svampsås o hasselbackspotatis. Det bästa av allt är att jag har fått äta god mat varje dag utan att jag behövde laga den. Man skulle ha en sån man :D
Den här lilla flickan var mitt substitut till mina killar där hemma. Såå underbart söt o mjuk päls!


Återigen har dock något tråkigt hänt, känner mig så trakasserad. Förstår inte hur man kan vara så sjuk att man går in på någon annans konto o tar sen också tar någon annans telefon (även kallat identitetsstöld) för att såra folk. Sök hjälp!

2 kommentarer:

  1. Vad jätte kul att ses på riktigt! Sorry om jag var lite off dock, haft en del snurrande i huvudet! Men skulle vara kul om du kommer ner fler gånger iaf! :D

    SvaraRadera
  2. Det är lugnt :)...jag kommer gärna fler gånger :D

    SvaraRadera