30 december 2010

Time to reflect before moving forward

Många hävdar att sista dagen på året ska tillbringas med att reflektera över det gångna året och dra slutsatser och få nya erfarenheter inför det nya.
Jag låg och funderade i natt på allt som hänt mig i år och aldrig kunde jag föreställa mig att det skulle bli som det blev vid den här tiden förra året. Det har varit ett rätt grått år med lite färgklickar här och där. Många sammanfattar året i bilder, men jag tänkte göra en punktlista. Det kanske inte blev helt kronologiskt, men jag har försökt.

Mitt 2010:
  • blev inlagd och opererade bort min galla
  • skaffade min älskade Ville
  • Alzheimern gjorde mormor sjukare och tog bort mig från hennes minne
  • förlorade min älskade mormor och gudmor
  • gick på min första begravning
  • nära o kära flyttade och åkte iväg på egna äventyr
  • fick reda på Kents otrohet och svek
  • blev trakasserad
  • träffade nya trevliga människor
  • fick inte min c-uppsats godkänd pga en subjektiv lärare
  • gjorde min andra tatuering
  • miste en vän
  • fick en lägenhet och sade upp den gamla
  • började i en ny klass o nytt program
  • träffade nya fantastiska människor från alla världens hörn
  • fick besök från Norge
  • blev smått förälskad o sen ..inget..
  • flyttade till min egna lägenhet
  • åkte iväg på mitt första riktiga LAN
  • firade jul och nyår med underbar familjen och vänner
Som ni kan se så var mitt 2010 fyllt av drama, starka känslor men även många fantastiska stunder. Allt som har hänt mig under det här året har gjort mig starkare och jag har växt mer som person. Jag har lärt känna mig själv mer och jag vet att jag till viss del kan hantera känslor så som sorg, ilska och glädje.
Jag hoppas att 2011 blir roligare, lite mindre drama och ljusare. Jag har några mål som jag hoppas att jag kommer uppnå (lite mer än det obligatoriska nyårslöftet om att gå ner i vikt). Jag vill få vardagen mer strukturerad och planerad, jag vill få en ljusare tillvaro och jag vill resa runt mer och träffa mina vänner. Helst av allt vill jag bli frisk ;).

Jag önskar er alla ett trevligt slut på året och hoppas ni får ett fantastiskt nytt år.


1 kommentar:

  1. Fint kort och fint inlägg! :) 2011 blir galant! Kramar!

    SvaraRadera