15 december 2010

Wiggling the magic stick

Då var jag hemkommen från en hyfsat intressant föreläsning, men med tanke på den dåliga svengelskan så är jag nu fruktansvärt trött. Jag förstår inte att man inte har bättre uttal när man är en professor inom ett ämne och reser runt i världen o håller föredrag på olika konferenser.
Dock så har jag "turen" att min granne spelar sin höga trancemusik så att mina tavlor vibrerar - det gör ju det omöjligt för mig att ta en snabb powernap (studentens bästa o värsta vän).
Nu ska resten av eftermiddagen o kvällen spenderas i artiklar och böcker om kunskapshantering, jag reser från Japan till Danmark till USA o mot natten kommer nog tusen modeller snurra runt i huvudet.
Jag hoppas att några bestämmer sig för att stanna. Nonakas modell som visas nedan har iaf fastnat. Nu ska jag bara komma ihåg att förklara allting.

Jag är riktigt nervös inför tentan för det var evigheter sedan jag hade en salstenta. On top of everything så har vi även en inlämning på fredag av en rapport på ca 40 sidor som just nu består av 0 sidor. Hurra! Vi får helt enkelt sitta hela natten i gruppen o som min thailändska gruppmedlem Karn uttryckte det : "We have to wiggle the magic stick!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar