21 mars 2011

Can I hide now?

Jaha, då kom det, mailet om bedömningen av min uppsats o självklart är idiotläraren knäpp i huvudet. Trots att alla säger att min uppsats är godkänd och det är vida känt på institutionen att hon har bedömt den fel ska hon visa för alla att hon har makt o har rätt och vill alltså att jag ska ändra några småsaker igen. Det knäppa är att de delar som hon vill att jag ska ändra på, har jag använt Alex o Viktors uppsats som mall o ändrat så den passar min uppsats på ett bra sätt. Alex o Viktor fick VG på sin uppsats, ser ni det knäppa? Varför får lärare som inte kan vara lärare sitta kvar? Att de ska få sådan makt på sina positioner. De sitter instängda på sitt kontor och leker herravälde, med att rätta prov, tentor baserat på sina subjektiva åsikter från tidigare kurser. Ja, jag vet att jag är ambitiös och duktig, jag har fått höra det hela livet men måste det straffa sig nu? Måste jag alltid bära masken, måste jag alltid slita och jobba det hårdaste jag kan? Får jag aldrig ha en dålig vecka för att min mormor går bort eller för att min ångest håller på att sluka mig hel?
Just nu vill jag bara lägga mig under täcket o glömma bort resten av världen o inte finnas. Men det kan jag inte för ett arbete ska in o jag har tenta på onsdag o ska sammanfatta ett kapitel och en artikel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar