26 mars 2011

Du

"Det är du som får mig att inte gå ut ikväll
Det är du som gör att jag inte vill ta på mig overallen, för många minnen.
Du har gjort mig till den jag är just nu, som jag egentligen inte vill vara.
Jag vill vara den där till synes bekymmerslösa tjejen som hoppade runt, skrattade och hade tillräckligt bra självkänsla att stöta på någon. Jag ska bli henne igen, kanske inte likadan med tanke på att jag växt som människa, men nästan så..
Det är du som gör att jag inte orkar, är rädd för förändringen, rädd för den långa resan det kommer ta. När jag gör något bra är det du som säger att jag kunde gjort bättre.
Det är du som gör att jag inte känns igen, inte är sådär sprudlande.
Men du är även jag, och det är bara jag som kan ändra mig, Det är bara jag som kan hitta motivationen trots att du hela tiden försöker kämpa emot och dra mig tillbaka. Till slut ska jag komma loss."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar