15 mars 2011

Give me strength

Hektiskt vecka, hektiskt dag.
Igår var jag runt i alla Växjös bilaffärer för att hitta en sladd som passar radion från farfars gamla bil som vår kusin satt in, utan lyckade resultat. Sökte runt på internet o märkte att jag missat några affärer som jag åkte till idag, utan lyckade resultat. Då tipsade killen mig om att jag kunde åka till Opel, ja det kunde jag ju göra. Samtidigt som jag tagit mig runt till alla bilaffärer märkte jag att efter gårdagens jakt har Harry blivit konstig o tittar argt på mig med sin batterilampa. Jag märkte det igår eftermiddag efter att en kille varit o petat på Harrys bilstereosladdar. I morse gasade jag till o lampan slocknade, men så fort jag stängde av bilen stirrade lampan argt på mig. Ringde pappa och vi dividerade men kunde inte komma på problemet eller en lösning.
När jag kom fram till Opel o frågade efter en sladd till min bilstereo sa mannen att jag bara hade kunnat skära av en av klossarna som satt ihop med de andra klossarna (varför sa ingen i de andra affärerna det?!!), sen fick jag med mig en antenn som Harry saknar.
Bråttom hem igen för att handleda några studenter i en uppgift. Lite nytta ska man väl göra. Direkt efter handledningen kom Elan IT o föreläste tillsammans med Ikea och Saab (inte bilmärket, utan den militära biten). Vi fick info om de olika företagen, om hur det är att jobba som konsult och CV-hjälp. Verkligen jättebra!
Väl hemma igen ringer pappa o säger att vi kan byta bilar (köra varsitt håll o mötas i Tingsryd). Jag o Alex går till Harry, lampan lyser fortfarande ilsket, försöker starta och möts av ett litet kurrande ljud istället för ett vroom. Harry startar inte, och jag som ska köra till Lund imorrn för att på torsdag gå på Accentures tjejmiddag i Malmö!! Paniken börjar o ringer pappa som får gå hem igen o vi får försöka hitta en lösning. Jag har för övrigt världens bästa föräldrar (tåls att sägas många gånger om). Jag kollar upp tåg, ringer Johanna o känner att ångesten börjar. Ringer min kära mamma som säger att hon o pappa pratat o pappa o hon ska åka hit imorrn innan jag åker för att titta till Harry o se om han kan fixas till. Jag har definitivt världens världens bästa föräldrar!
Samtidigt har jag världens sämsta lärare som inte kan låta en redovisa o sedan gå för man måste iväg utan kommer ge en extra uppgift om man inte är där hela dagen. Suck! Sen två inlämningar o en presentation innan helgen. Som mormor hade sagt : Oh, ge mig styrka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar