24 mars 2011

Löv == fåglar?

Idag har det varit en underbar vårdag! Tyvärr vaknade jag med feber, kli i halsen och genomförkyld, så typiskt! :(
Jag hoppas att jag mår bättre imorrn och att det är lika fint väder så jag kan gå en promenad i solen.
Trots att jag mådde kasst så åkte jag iväg och hämtade min bror efter hans MR. Jag hoppas att de ser något så att de kan göra något mot hans ryggvärk. Jag vet hur det är att gå omkring med värk, med tanke på att jag gjorde det en tredjedel av mitt liv, och min bror förtjänar verkligen inte att ha ont.
Väl hemma igen så var min lägenhet jättevarm så jag öppnade för att få in lite frisk luft :). Något som katterna tyckte var väldigt intressant med tanke på alla dofter som smet in och alla läten utifrån, men roligast var nog alla löven som flög förbi i vinden. Jag tror Sam satt där o tittade i mer än 1 timme i sträck, han trodde nog det var fåglar som flög förbi eftersom han försökte fånga dem (dock genom rutan så han hade aldrig lyckats).
På eftermiddagen åkte jag o min bror till Tingsryd och Börjes för att möta upp föräldrarna och byta bilar. Nu har vi återigen Harry hos oss och han har ny antenn och radion är på plats. Hurra! Tack pappa för hjälpen :) Vi tog oss även en fika och gick runt en stund inne på Börjes. En bra dag förutom sjukdomskänslan och febern!

2 kommentarer:

  1. hinka citron vatten! så fort jag känner att en förkylning är på G värmer jag upp vatten häller i citron och lite honung, sen drar jag till gymmet och visar min kropp att jag vägrar bli sjuk! vägra vara sjuk helt enkelt, träning höjer ju immunförsvaret och ger god hälsa, och även ifall man är krasslig kan man träna försiktigt inte så att man blir andfådd, men ändå bättre att röra lite på kroppen än att låta sjukdomen slå rot, än en gång jobba på mantrat vägra bli sjuk! Tanke kraften är större än man tror! LOVE you skickar lite praliner när dem är klara!

    SvaraRadera
  2. Det ska jag göra vännen! Får köra lite styrka med min kettlebell idag :) Love you!!

    SvaraRadera