31 mars 2011

Rain, rain, rain?!

Det har varit tråkigt väder idag, inomhusväder. Vart tog solen vägen som jag och katterna njöt av?
Igår satt jag och pluggade holländska i princip hela dagen förutom en stund då jag begav mig hem till Sanna och avnjöt en paus med trevligt sällskap och kaffe. Eftersom Alle/Ida och Sanna bor i samma hus gick jag först dit med Alles present från helgen och en överraskning till Ida. Jag kunde ju inte ge det till dem i lördags eftersom jag var sjuk. Förkylningen hänger fortfarande kvar men jag känner mig lite piggare.
Idag har jag tagit det lugnt, pluggat lite och städat. Sen har jag mest spelat Starcraft 2 :D. Svårt, men kul att sätta sig in i ett nytt spel. Jag har ju knappt spelat strategispel förutom Warcraft 3. För er som vill följa min resa från komplett nybörjare till spelare har jag skapat en blogg som handlar om min resa. Läs på A newbs journey (dock är den på engelska!) Efter att jag har tittat på lite olika Starcraft 2 turneringar har jag blivit allt mer sugen att testa spelet och jag kände att det äntligen var dax.
Förutom det så har jag och Alex blivit handledare för tvåorna i kursen IS-baserad Verksamhetsutveckling som vi var handledare för förra året med.
Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar