23 maj 2011

Helgen

I fredags var det tentapluggande hela dagen för att på eftermiddagen hänga lite ute på ängen o så hemma hos Johanna o Mickan. Jag gick hem när de andra gick till fredagsfestivalen och satte mig för att läsa igenom allt en sista gång.

Sen kom då lördagen o tentan. Det är helt omöjligt att memorera 21 artiklar. Jag svarade på alla frågor men det mesta gissade jag på. Såhär var frågorna: I artikeln bla bla nämndes några principer. Nämn 7 av dem o förklara 2 närmre.
Vår sammanfattning hade inte ens några direkt förklarade principer, men läraren har ändå godkänt våra sammanfattningar. Alltså kan vi inte längre studera sammanfattningarna utan måste läsa artiklarna för sig vilket blir tentapluggande på över tusen sidor. Min hjärna jobbar rätt bra men det är helt omöjligt att lära sig o speciellt skilja på alla artiklar när de innefattar ungefär samma sak o vissa artiklar är skriven av samma författare.
Så efter tentan, gick jag hem o vilade för att sedan bege mig ut på ängen o festa med vänner. Solen sken nästan hela dagen, bra musik, härliga människor o förutom tentan så lekte livet :). Sen gick vi till festivalen (förutom ett kort shot-stop hos mig) o dansade fram till 3 då jag gick hem o sov.
Igår tog jag det lugnt o idag har jag gjort sysslor..diskat, städat o handlat. Resten av kvällen går till plugg
(förresten, min skor kom i fredags!! :D )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar