26 juni 2011

People always leave

Efter en långhelg i Växjö är jag nu tillbaka i Karlskrona för ännu en veckas jobb. 8 veckor kvar nu innan jag påbörjar mitt absolut sista år på universitetet. Det känns både skönt och läskigt på samma gång.
Igår träffade jag Karn för sista gången tills dess att antingen hon åker till Sverige eller jag till Thailand. Jag och min bror sitter redan och planerar lite smått inför vår resa :).
Jag fick två olika maträtter som äts ihop. Supergott!! Stekt/kokt ris med kinesisk korv, ärtor o majs och sedan en kålsoppa med morötter och köttfärs. Sedan blev jag i princip tvingad o prova thailändskt iste. Väldigt sött men gott :). Alltid kul att prova något nytt. Efter en trevlig kväll sades hej då med tungt hjärta.
Väldigt sorgligt att en sån bra vän åker bort. Men hela livet verkar bestå av att människor lämnar en på ett eller annat sätt. Varje gång en människa lämnar en så tar de med en bit av en själv, det tror jag iaf. Till slut finns vi kanske inte kvar mer då alldeles för många har lämnat oss. Det sorgligaste är när vi inte får återförenas med biten av oss själva igen då vi aldrig mer träffar personen som lämnat oss. Så förhoppningsvis möter man dem igen någon gång.
Mycket filosoferande har det blivit i helgen (som ni kanske märker).
Det jag går och funderar mest på är hur människor kan säga en sak men handla på ett annat sätt. Som om någon säger att de gillar en men så blir man bara förvirrad för personen handlar på ett annorlunda sätt. Det är konstigt tycker jag.

"Action speaks louder than words."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar