7 september 2011

Time to say..

Hej då..
..Att två små ord kan ha så stor innebörd, men vid vissa tillfällen är det nödvändigt för att kunna gå vidare. Vissa människor är svårare att säga hej då till än andra.
Jag minns när jag var tvungen att säga hej då till mitt ex i Holland varje gång vi skulle skiljas och hur otroligt jobbigt det var, det var jobbigt alla gånger förutom sista gången vi sågs öga mot öga för då visste jag att jag inte älskade honom på det sättet längre. Det kändes inte längre som om världen skulle gå under om vi inte sågs.
Det jobbigaste är att säga hej då till nära o kära som man vet att man inte kommer träffa på ett tag, vänner som flyttar, åker utomlands etc.
Igår sade jag hej då till en person som krossade mitt hjärta, det var tungt men inte alls lika jobbigt som jag förutspådde.
Vissa människor måste man säga hej då till för att kunna säga hej till nya människor som man träffar på i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar