14 juli 2012

Home is where the heart is

På måndagsmorgonen begav jag mig till Madde och Myresjö. Jag steg upp runt 5 och körde en halvtimme efter då Madde skulle bjuda mig på frukost när jag kom fram. Katterna undrade nog varför jag var uppe så tidigt för de såg lite förvirrade ut. 
Det gick bra att köra, inte alls mycket trafik, dock lite läskigt för jag stötte på en älgko, ett rådjur och en älg längs med vägen. Det var bara älgkon som bestämde sig för att hoppa över vägen men jag såg henne i god tid och hann bromsa. 
Framme hos Madde fick jag god frukost med ostmacka och jordgubbar med mjölk. Madde hade spelat turnering kvällen innan som inte tog slut förrän omkring 4 (då hon hade gått till final och även vunnit!) så vi var båda rätt trötta men samtidigt väldigt uppspelta inför dagens shoppingtur.
Till vår hjälp hade vi min telefon och GPSen i den för att hitta rätt väg. 2.5h senare påbörjade vi shoppingen och efter lite pauser med lunch och fika åkte vi hem 9h senare (!!) med bagaget fullt. 














Vi använde även min GPS som hjälp till vägen hem. Då den visade den snabbaste vägen så litade vi på min telefon, det var bara det att den tyckte att den snabbaste vägen var via grusvägar. Jag kan ju säga att det verkligen inte var den snabbaste vägen om man körde på den hastigheten så att man inte fick stenskott och slirade med bilen i gruset. Trots att det tog en extra timme så skrattade vi så att vi grät nästan hela vägen hem så vi var trots omvägen på gott humör.
Slut i både kropp, huvud och plånbok så gick vi och lade oss för att dagen efter köra till Mia i Nyköping.
Det gick rätt snabbt o köra dit med Madde som sällskap, vi satt o snackade om allt möjligt och lekte Starcraft-leken. Madde tog bussen vidare mot Sthlm.

Resten av veckan så har jag o Mia varit ute och gått, lekt med Kiwi (Mias 13 veckor gamla hund) och varit ute på lite äventyr runt omkring Nyköping.
 

Igår på kvällen anlände jag till Växjö och campus igen. Jag körde 4h i sträck då jag inte riktigt hittade någonstans jag ville stanna till på, men det gick bra ändå. Dock när jag kom via E4:an mot Huskvarna och Jönköping så ringlade sig vägen ner mot Vättern. Jag fick sådan höjdskräck så det var riktigt obehagligt att köra där. Inte direkt något som jag vill göra igen..Usch och fy!
Katterna var väldigt glada över att jag var hemma igen och gosade hela natten med mig och gick runt och spann. Jag hade det väldigt trevligt och kul när jag var iväg men det är alltid skönt att komma hem.
















En del av sakerna jag shoppade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar