16 juni 2010

Karlskrona

Nu är det ett tag sedan jag bloggade sist. Jag har inte riktigt haft tid mitt i allt uppsatsskrivande och jobbande.
Slutseminariet gick bra =). Det är skönt att äntligen ha redovisat! Nu ska jag bara vänta på betyget för att se om jag fixade det eller inte. I helgen ska jag fixa till det sista innan det är dags för publicering. Läsa igenom språket osv =).

I fredags gick klassen ut och åt på Båtsmannen i Växjö. God mat, men lite (o)tur med servicen. Först fick en av killarna två öl spillda i nacken av servitrisen och de två som satt bredvid honom fick på sina kläder. Det resulterade i att restaurangen fick betala taxi fram o tillbaka till campus och kemtvätt.
Sedan så skulle en annan servitris servera vatten till vinet. Då råkade hon tappa karaffen så två andra av killarna fick vatten på sig. Det resulterade i att vi blev bjudna på efterrätt och kaffe.
Båtsmannen förlorade mycket pengar på oss den kvällen. De bjöd de fem killarna på maten med.

I söndags åkte jag o Alex till Karlskrona för jobb på måndagen. Saknade Kent och katterna redan på kvällen :(. Längtar hem till Växjö rätt ofta. Jobbet började som sagt i måndags och har gått bra.
Jag jobbar på Telenors kundfakturering. Sköter massa faktureringar, betalningar och verifikationer. Kul att lära sig något nytt!
Lovar att uppdatera lite oftare nu! =). Har för övrigt belönat mig med en Eee från Asus :D.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar