8 oktober 2009

En torsdagskväll

Sitter nu framför datorn en torsdagskväll. Det är sittning och overallinvigning på Pudas men jag var så sjukt trött så jag orkade inte gå. Känner inte för att göra något, men ändå allting. Har gått med klumpen i magen nu i några dagar och jag kan känna att det vill slita sig loss, men jag kämpar och kämpar. Inte lustigt att man är trött. Tur jag har mina solstrålar.

Kvällen spenderades istället framför tv:n med Sam vid sidan om. Blev en hel del kel och bus. Just nu sitter han vid min sida i datorstolen och försöker fånga sin svans. Gick sådär, jag fick gripa in och fånga honom när han kasade ner mot golvet. Han försökte ta med sig persiennsnodden innan idag. Den där vita plastknoppen, ni vet. Det var hans byte som han skulle ta med sig. Problemet var bara att den satt fast i persiennsnöret som i sin tur satt fast i fönstret. För att han inte skulle ramla fick jag gå och plocka bort honom för han skulle verkligen ha tag i sitt byte.
Nu är han riktigt busig. Det är tur att han har lärt sig vad "nej" betyder, ett ord som får användas då och då.
Han var hos veterinären igår. Stackarn har öronskabb :(. Men det behandlas han för så snart blir han frisk.

Sitter med mina nya glasögon, kommer ta ett tag att vänja sig vid dem. Att man ser allt och ingenting är suddigt. Gick från 1.25+ till 2.0 + så är rätt stor skillnad.
På lördag kommer mamma och pappa på besök. De är i Tingsryd med husvagnen och passar på att hälsa på. Hoppas jag får besök av mina andra vänner snart, saknar dem! Skulle vara kul =).

Nu får ni ha det så bra för jag ska lägga mig i sängen och läsa en bok.
Förresten så ska jag på en anställningsintervju imorgon. Spännande! Berättar hur det gick imorrn.
Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar