6 juli 2012

Taking it up again

Efter lite påtryckningar från olika håll ska jag verkligen skärpa mig o börja blogga mer.
Tänkte börja med att berätta hur det var på Dreamhack: kan egentligen sammanfattas med ett ord: fantastiskt!! Men det blir ju inte så värst roligt o läsa ;)

Det hela började med att min vän Mia kom till Växjö några dagar innan o umgicks, lika kul som vanligt.
På lördagsmorgonen körde vi till Jönköping, vi körde inom staden först o hämtade upp Madde o hennes kille. Så kul att träffas igen! När vi kom till Elmia så var det jättelång kö, tror vi stod i minst en timme innan vi kom in och jag fick mitt "pro" armband.


Sen gick vi in till sc2-området och sen mötte vi upp Madde och några fler. Tillsammans med dem tog jag mig till players loungen, sjukt nervöst och jag kände mig rätt obekväm. Alla proffs som jag följer var där! Det kändes väldigt häftigt att vara "en av dem" och kunna hänga med dem på ett "kompis" sätt. Jag träffade även några av de spelare jag pratat med online, väldigt kul!

Efter någon timme där var det dags att gå ned till spelarområdet. Jag fick en plats vid "spelarplatserna" där människor kunde sitta på läktare bakom en och se allt man gjorde. Min första match var mot en väldigt bra korean som vann förra Dreamhack. Han var dock väldigt ödmjuk men som ni kan förstå förlorade jag väldigt snabbt ;). Jag förlorade även mot nästa motståndare, en väldigt bra svensk. Min nästa match vann jag, hurra! Blev väldigt glad eftersom jag inte förlorade alla matcher iaf ;).






















Resten av Dreamhack så umgicks jag med mina härliga vänner, träffade nytt roligt folk och fick nya kompisar, jag tittade på väldigt mycket Starcraft 2 och fick vara kring människor med samma passion som mig själv.
Helt klart ett lyckat event och jag hoppas att jag kan åka på många fler!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar