30 augusti 2009

Ett blött campus

Dagen har spenderats med att titta på regnmoln som dragit förbi och lämnat efter sig ett blött campus.
Samtidigt som jag har sett dem komma alldeles svarta och mörka har jag även gjort sista inlämningsuppgiften i datorspelsteorin. Riktigt skönt att den kursen är över nu (hoppas jag).
Nu ska jag bara samla kraft och energi till att göra klart den förbaskade C++ kursen. Usch! Aldrig mer ska jag sitta och knåpa med det språket. Inte ens om de stänger in mig i ett litet kubkontor med massa c++ programmerare. Då får jag försöka använda min charm så jag slipper undan detta hemska. Kanske jag kan gömma mig under skrivbordet och se vädjandes ut. Och om det inte går får jag muta dem med cola, kaffe och någon energidryck.

Min nya telefon har för övrigt en cool funktion där jag kan se vad klockan är var som helst i världen utan att ens behöva räkna själv ;o

Ikväll blir det sagan om konungens återkomst. De har äntligen bestämt sig för att visa de 3 filmerna i rad. Så hela helgen kl 21.00 har jag bänkat mig framför tv:n för att se "mina" trogna vänner kämpa tappert mot Sauron. (Nej jag är ingen sagan om ringen - fan 8-)) Någon mer än jag som tycker Orlando Bloom, alias Legolas, aldrig sett hetare ut i gröna trikåer, alvöron och blont hår?

Frodo: You're late.
Gandalf: A wizard is never late, Frodo Baggins. Nor is he early. He arrives precisely when he means to.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar