10 augusti 2009

Var är jag?

Sitter nu i den stora 1.80 sängen och funderar. Började fundera på det igår. Vart har den glada och flummiga Carro tagit vägen? Vem är det jag ser när jag tittar in i mina egna ögon. Det känns nämligen inte som om jag ser mig själv utan att det är någon annan som tittar tillbaka på mig. Vem är denne mörka person som nästan hela tiden tänker negativa tankar? Vem är det som vrider om i min mage så det känns som om en kniv sticker?
Läste en bra bok häromdagen. "För att överleva" av Sofia Åkerman. Där talar hon om att hon har en "Lucifer" inom sig och en "Sofia". Ungefär som Jante och Jag Duger som man läste på lågstadiet.

Jantelagen på svenska
1. Du skall inte tro att du är något.
2. Du skall inte tro att du är lika god som vi.
3. Du skall inte tro att du är klokare än vi.
4. Du skall inte inbilla dig att du är bättre än vi.
5. Du skall inte tro att du vet mer än vi.
6. Du skall inte tro att du är förmer än vi.
7. Du skall inte tro att du duger till något.
8. Du skall inte skratta åt oss.
9. Du skall inte tro att någon bryr sig om dig.
10. Du skall inte tro att du kan lära oss något.

Jag är inte direkt en Zebraflicka men jag är heller ingen "frisk" tjej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar