21 december 2009

Bus och padd

Efter att ha vaknat utan huvudkudde (dels för att den hade obehaglig form och dels för att den ockuperades av en katt) spenderades dagen med nackont från min sida och bus från Sam.
Efter att ha ätit frukost och gjort i ordning lite i köket och skulle slänga mina clementin skal tittade jag ner och märkte att något svart sprang in i vaskskåpet. Jag ropade argt på honom men han vägrade lyssna. Till min ännu större förskräckelse har inte min farfar, eller nu vilka som byggde köket, täckt för och skiljt av vaskskåpet från resten av köksskåpen. Det här upptäckte Sam och begav sig på en utflykt längre in. Men han tyckte inte om det så mycket eftersom han mjauade då och då. Tur hade jag maten i närheten så att jag kunde locka ut honom. Det kom ut en grå katt istället för en svart, han var helt täckt av spån och smuts. Usch. Så det fick bli en liten dusch för Sam. Som tur väl var tyckte han faktiskt det var helt ok. Han drack till och med från strålen.


En duschad Sam..

Sen blev det slapp och lunch hemma med mamma och Alex. Senare löste mamma och jag korsord hos Sam så han slapp vara själv.
Sedan har det bara varit padd för min del. Jag tar igen mig lite innan det är dags för rapportskrivandet ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar