28 december 2009

I väntan på det nya

Sitter nu här igen, precis kopplat upp datorn och tagit hem den.
Vi har precis varit och hälsat på mormor och morfar. Så hemskt att se mormor bli glömskare. Hon kände nog inte igen någon när vi kom först. Tänk vad hemskt och sitta och dricka kaffe med människor som känner en men som man själv inte känner igen. Att bli kallad något som man själv inte känner igen. Dock var det nog väldigt skönt för morfar att få sällskap och kunna prata med människor som inte glömmer vad de precis sa.

Vi började prata polaroidkameror och det visade sig att morfar hade en som jag fick! Typiskt när jag precis har köpt en, fast den var inte speciellt dyr. Dock är det ju många bäckar små.
Efter visiten hos morföräldrarna så gick jag och mamma in i en "antik"affär. Där hittade jag en espressomaskin från Phillips! Fullt fungerande och inte alls speciellt dyr. Så den fick följa med hem. Jättebra nu när Klara ska ha tillbaka sin :). Den hade en ångare med så jag kan göra latte! Wiee. Pappa blev såklart avundsjuk och tyckte vi skulle köpt den till honom istället. Men icke sa nicke :).

Har precis skrivit en inlägg på min Växjö blogg. Jag måste ju arbeta lite med. Tyvärr måste jag även ta tag i rapportskrivandet :(.

Jag har för övrigt äntligen fått tag i kläder till bröllopet på nyårsafton. Bilder kommer, jag lovar (Klara ;D).
Kvällen ska spenderas med träning och tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar