9 december 2009

Förra veckan..

Nu är det mycket som hänt men lite som skrivits.

Förra veckan var jag ute och reste igen. Åkte till Lund i torsdags för att sova över hos Johanna eftersom jag hade affärsmöten (börjar bli vuxen) i Helsingborg på fredags morgonen.

Kvällen hos Johanna blev helmysig! Steph kom också, saknat henne hur mycket som helst och vi har inte träffats sen jag vet inte när. Vi drack vinglögg och åt ost och kex. Gott, gott. Sen satt vi och snackade en massa och skrattade väldigt mycket. Det kändes som förr i tiden då vi gick i gymnasiet. Hur som helst gjorde den kvällen mig väldigt lycklig och jag kom bort ifrån den uschliga ångesten ett tag.



Efter en god natts sömn i Johannas jullakan begav jag mig till stationen för att åka till Helsingborg. Där gjorde jag två intervjuer som gick bra. Fanns en väldigt trevlig konsultchef där :).
Sen blev det promenad till stationen för att ta tåget hem till Växjö igen. Stress, stress på bussen för att komma hem till lägenheten. Mamma och pappa kom på kvällen och fredagar är min och Kents städdag! Så blev till att börja städa så fort jag kom innanför dörren. Dock hämtade jag Sams paket och lite medicin :).
Han fick ett spö med en fjäder på. Tycker den är hur kul som helst. Ibland tar han fjädern i munnen och går i väg med och spöet släpande efter. När han är busig brukar han springa runt med den i munnen och spöet åker efter.



På fredags kvällen kom mamma och pappa. De lagade god tacopaj och vi hade det riktigt mysigt. På lördagen fick vi gå upp tidigt för att hjälpa Alex att flytta till sin nya lägenhet. Den var riktigt fin! Nästan lite avundsjuk. Sen lagade pappa god entrecote. Nom, nom.
Mamma, pappa, Alex och Vixx åkte till Ikea på söndagen men jag stannade hemma och tränade med min PT. Sen när allt var inlastat åkte pappa hem. Mamma stannade kvar för att hjälpa Alex på måndagen.
Har handlat klart nästan alla mina julklappar med! Hurra! Fast jag tycker jättemycket om att gå och shoppa dem. Det är därför jag blir klar så snabbt :/.

Den här veckan bjuder på mer stress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar