9 november 2009

Hallå, är du där?

Vart har du tagit vägen, du som alltid var så ljus?
Vart har du tagit vägen, du som alltid var så glad?
Finns du där inne någonstans bakom allt det mörka?
Ibland kan jag se vissa glimtar av dig så det måste du göra.
Eller är det du din eviga optimist som har skapat denna pessimist?
Är det du som har skapat allt mörker för att lugna ner allt ljus du visade?
Dolde sig smärta bakom ditt leende, men ingen kunde se den?
Fanns det något annat än ljus och lycka i dina ögon?
Orkade du inte hålla uppe masken längre, utan skapade något annat inom mig?
Eller har det alltid funnits där, men du gav upp och orkade inte kämpa?
Ligger du och vilar för att samla krafter? Är du den som ger mig fjärilarna i magen samtidigt som det gör så ont? Är det du som säger emot den andra rösten, som gör mig stark så jag orkar med?
Vart har du tagit vägen? Finns du där?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar