19 november 2009

Svarta dagar följs av vita nätter

Jag var i Malmö i tisdags. Det var väldigt intressant! Var på en föreläsning om sociala medier som Sigma stod för. Kontoret där var verkligen sjukt stort och hade en fantastiskt utsikt över hela Malmö Dockan och man kunde se Turning Torso. Kanske det kan bli min framtida arbetsplats. Alla var väldigt vänliga med och jag ska börja samarbeta mer med dem. Föreläsningen gick nämligen hand i hand med mitt projekt jag håller på med i praktiken. Vi fick se den här videon i början av föreläsningen, väldigt intressant.



Hann träffa både Amanda och Johanna när jag var nere. Träffade Amanda innan föreläsningen på hennes jobb. Hon jobbar på konditori Hollandia i Malmö. Lite ovanligt miljö för Amanda måste jag säga. Det var väldigt kul att träffa henne då vi inte setts sen i somras!
Efter föreläsningen åkte jag med tåget till Lund. Tog bussen till Johanna och blev bjuden på jättegod mat! Kycklinggryta med massa grönsaker och bulgur och potatis och morötter. Väldigt mycket tillbehör ;). Men väldigt gulligt av Johanna. Det var riktigt kul att träffa båda igen. Fick prata med Steph på telefon med. Wie.
När jag kom tillbaka till Växjö möttes jag av min kära mamma som hade hjälpt Alex hela dagen.
Det var jättekul att träffa henne igen. Onsdagen spenderas med shopping på city gross. Jag har världens bästa föräldrar.


Morgonen gick inte bra idag. Jag har ingen energi. Samtidigt vill jag träna, träna bort allt äckligt. Mörkret ute matchar min insida just nu. Gårdagens kväll gick åt till att hålla tankarna borta. Jag pysslade, gjorde änglatomtar och scrapbookade. Tvingade Kent att spela wii.. Men jag lyckades..
Samtidigt kan jag känna den svarta klumpen växa sig större..är så trött nu..försöker sysselsätta mig med så mycket som möjligt. Varje dag i min kalender är fullbokad, utom helgerna. Någon som vill hitta på nått då?
Jag älskar att sova för då försvinner allt.

"Som det strålar från ditt hjärta
Som en motorväg av ljus
Genom hålet i mitt hjärta
Kommer räddningen till slut
Genom hålet i mitt hjärta"

Hjärta - Kent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar