13 april 2010

Some motivation please!

Sitter och försöker hitta motivation att ta upp den tråkiga amerikanska social psykologiboken. Det är verkligen ett intressant ämne och jag ångrar inte att jag valde att läsa det extra. Kanske ångrar att jag inte läste det andra året istället för nu när jag håller på med c-uppsatsen.
Varför jag skriver den amerikanska är att det är vida känt inom universitetskretser att amerikanska författare får betalt per ord eller per sida. Det är innebär att de tar väldigt lång tid på sig att få fram ett budskap dvs att de "ordbajsar". Jag vet dessutom att den är amerikansk på grund av att bokens exempel där de tar upp amerikanska fotbollsspelare, safe sex, alkoholvanor och college students.
Det är inte så jättekul med andra ord. Iaf inte för mig.
Ikväll är det tenta i social psykologin dessutom. Vilket innebär att jag verkligen måste ta upp boken....

Hoppas ni njuter av den underbara vårdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar