18 april 2010

Uppdatering

Då har alltför många dagar gått sedan jag senast bloggade. Håller på för fullt med c-uppsatsen. Läser en massa böcker om sociala medier. Främst bloggar. Vädret är mörkt ute idag, man blir inte direkt piggare av det. Sen har jag fått feber med! :< Det började i onsdagskväll av att jag hade ont i bihålorna, fick feber i torsdags, blev bättre i fredags och kunde umgås med styrelsen sedan blev jag sjuk igen igår och nu sitter jag med lite feber och huvudvärk. Dock är det lite bättre idag. Anja och Stefan skulle hälsat på igår för första gången, och så blir jag sjuk. Typiskt och väldigt tråkigt eftersom vi båda är upptagna med våra uppsatser nu :(. Kanske blir det fler tillfällen, jag har faktiskt sökt till en master nu!

Framtiden känns lite oviss och nervös. Jag hoppas samtidigt på att Sigma ska ha något snart. De ska erbjuda nya tjänster som heter Portals & Collaboration. Personalchefen trodde att det skulle kunna passa mig. Fast de flesta vill ju ha masterelever med. Om man nu inte vill programmera, men jag vill inte jobba med det ju! :( Fast grattis Viktor som fick jobb där :D

Fredagen spenderades med styrelsen som sagt. Kubb och grillning på eftermiddagen och Rock band och utgång på kvällen. Riktigt kul och jag är glad att vi har en styrelse med så bra människor i! :) Idag ska jag ta det lugnt, återhämta mig. Nästa vecka blir det massa plugg och ikväll med! Tentan gick ok, jag svarade på allt iaf! :) Jag har slängt mina höstblommor och planterat penséer i blomlådan. Fick rosor av Kent när vi var i blomsteraffären med <3.

Ska köpa en murgröna med som håller sig länge tror jag bestämt. Penséer påminner om mormor och lyckliga, soliga dagar i hammocken och doft av nyklippt gräs. Det gör mig glad. Det är viktigt att omge sig med saker som gör en glad. Jag har en lång resa från sjukdomen framför mig..men jag är glad att jag har en så bra familj och så bra vänner. Tack för ni alltid lyssnar när jag väljer att dela med mig.


Jag tuggar aldrig ;<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar