21 mars 2010

Några dagar i Karlskrona och Vilgot

I torsdags tog jag och Alex tåget till Karlskrona, vi skulle på anställningsintervju hos Telenor på fredagen. Jag tror jag berättat det tidigare :).
Det blev en lugn resa och hemma väntade pappas goda entrecote! Vi får alltid så god mat när vi kommer hem. Tänk att jag ofta reagerade med ett "bläääh" varje gång vi skulle äta middag tidigare. Nu får vi alltid underbart god mat. Kanske det har att göra med att vi är saknade när vi är borta? ;)
Hur som helst så kom fredag och vi åkte till Telenor. När vi kom fram mötte pappa oss och två personalchefer. Alex fick gå med pappa för att fixa lite saker med c-uppsatsen och jag fick följa med cheferna. De var väldigt positiva och snälla. Tänk att man alltid måste lyfta fram sig själv när man är på intervju. Jag tror jag alltid hamnar i en roll, jag blir en "prestationsprinsessa". Då har jag oftast svårt att säga negativa saker om mig själv medan jag lätt kan rabbla upp en lista på egenhand. Det kanske inte är så populärt att berätta en massa negativt om sig själv heller. Cheferna vill ju se det där perfekta som jag är så bra på att föreställa. Utom min storlek då ;<.

Sen bytta jag och Alex plats och jag satt och drack kaffe med pappa istället. Trevligt.
Efter några timmar så ringde först Alex telefon. Det var en av personalcheferna (även pappas chef). Sen ringde min telefon efter några minuter. Hurra jag fick jobbet :D. Så nu väntar 8-12 veckors sommarjobb i Karlskrona. Money, money ;).

Alex fick med jobb, fast ett annat. Vi ska tillhöra olika avdelningar. Alex åkte hem samma kväll medan jag åkte på lördagen. Då kom även Vilgot! :D
Mamma och pappa var så underbara att de körde upp mig till Växjö. Då kunde jag även inhandla lite kattsand, kattmat etc.
När Ville kom var han väldigt rädd :(. Han har tydligen varit utekatt vid en koloni i Eringsboda. Han har trivts bra på stödhemmet men de kan inte alltid vara där. Han gömde sig först under badkaret men vi fick ut honom igår. Nu ligger han och gömmer sig under sängen.
Han och Sam kommer bra överens nu. Först väste och morrade Sam lite men nu säger han bara "prr" och de kan sitta bredvid varandra utan ett ljud. Luktar på varandra med.
Jag hoppas att han kommer fram snart och blir en gosig katt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar