10 maj 2010

Go geek

Idag vågade solen kika fram framåt eftermiddagen. Härligt! Även om man inte är ute utan måste städa lägenheten så är det ändå skönt med solen framme. Man blir så mycket piggare tycker jag!
Förutom att städa så har jag idag handlett min lilla grupp (hoppas det gick bra ;o) och skrivit på c-uppsatsen. Är nu helt klar med teorin vilket känns skönt. Nu är det "bara" att vänta på att enkätsvaren poppar in och sedan ska jag analysera och sammanfatta allt.
Idag kom dessutom mitt andra halsband jag har beställt! :D Det är väldigt mycket geek men jag tycker det är så vackert, även om det inte är det äkta. Det är Arwens Evenstar (Evening star) som är med i Sagan om ringen.
Tjusigt! :D (jaa, jag vet att jag är en nörd men jag bryr mig inte!)



Imorrn kommer emeritus professor Peter Checkland hit för att föreläsa. Det ska bli riktigt intressant att lyssna på för han är väldigt känd inom informatikvärlden och vi har bland annat läst om hans modell =). Bra jobbat för en gångs skull LNU och DFM!! Blir föreläsning med honom två dagar i rad.

11 May, kl. 09-11 & 13-15 (Soft Systems Methodology)
12 May, kl. 09-11 (Vickers' Appreciative System)

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar