9 april 2011

A colorful mix

Dagen började grå och molnig men avslutades solig, ungefär som mitt humör. I morse var jag riktigt trött med huvudvärk (antagligen pollen) och det var tufft att ta sig upp ur sängen. Efter frukost, lite plugg och lunch begav jag mig iväg o handlade. Dels skulle jag lämna tillbaka två tröjor som jag inte ville ha längre o sen skulle jag handla ingredienser till mina räksmörgåsar som jag bjöd på ikväll.
Sen lite till plugg och förberedelser, skratt åt katterna som älskar när det blåser ute och löven far förbi. Ville försöker få lite bättre utsikt med ;).
Kvällen med Karn och Hala var som väntat väldigt trevlig :). Vi pratade en massa och det är väldigt intressant hur olika kulturer skiljer sig åt. I både Thailand och Syrien är det konstigt att par bor ihop innan giftermål något som är vida accepterat och nästan förväntat i Sverige.
Vi hade alla med oss varsin rätt (Hala hade två) som vi åt under tiden vi pratade, rätten skulle vara "typiskt" för vårt hemland. Som jag sade innan hade jag med mig räksmörgås på polarbröd :D. Karn hade med sig stekta smörgåsar med kycklingcurry och koriander på. Hala hade en rätt som bestod av smördeg med någon grej i mitten och även äggplantröra med paprika, vitlök och citron med granatäpple. Gott! :D Det bästa med min klass är att man möter så många olika kulturer och får lära sig mycket nytt.
Mat från världens olika hörn :)
Svenskt? :D

Syriskt

Thailändskt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar