7 januari 2011

All these things that I've done

Jaha, då var pluggveckan of doom snart här. Varför jag kallar den just för pluggveckan of doom är för att jag har två rapporter som ska in och två tentor. Förhoppningsvis så kunde man kanske lämna in den ena av rapporterna i slutet av månaden istället. Så sen jag kom tillbaka till Växjö så har min vardag bestått av att plugga. Ibland känns det som om jag inte kan fylla min hjärna med mer kunskap, att ingenting mer fastnar eller att jag kanske glömmer bort något helt annat. Så om jag kan rabbla en massa saker om kunskapshantering och användartänkande men helt glömt bort hur man kokar vatten så är det just därför. Jag undrar om det finns någon kapacitet för hur mycket man egentligen kan lära sig och komma ihåg. Det sägs ju att människor bara använder en liten del av hjärnan, hur kan man lära sig att använda mer av den?

För att inte helt glömma bort hur man gör vardagliga saker så har jag idag även tagit ner mina julgardiner, tvättat och tittat på skidskytte. En av bästa sakerna med vintern är just skidsäsongen på tv. Kanske mest för att det påminner om när jag var yngre och familjen satt bänkad framför det med fika o satt och pratade o hade gemenskap med varandra.
Mitt humör är lite bättre ikväll iaf än vad det var i onsdag, kanske för att jag inte känner annat än stress just nu och stresshormoner så som adrenalin susar omkring i kroppen. Jag hoppas verkligen att det här spända läget går över snart, då jag kan andas ut och slappna av. Känner jag mig rätt så kommer jag snart hitta något annat att vara stressad över.

På tal om avslappning så ska jag för övrigt träffa min P.T Niclas nästa vecka. Han ska hjälpa mig att komma igång ordentligt och även få bort de här dumma infektionerna som jagar mig hela tiden. Jag ser verkligen fram emot ett ordentligt pass och att komma igång med träningen igen. Han är också massör och kan kanske göra något åt min spända nackmuskel och sneda revben. Dock får träningen komma igång ordentligt igen efter pluggveckan of doom :/.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar