3 januari 2011

God fortsättning...

..för det är ju det man säger, men vad betyder det egentligen? Är det en förhoppning om att vi ska få en bra fortsättning på resten av våra liv? Att vi ska få en god fortsättning på högtiden? Eller om att vi ska få en bra fortsättning på resten av året? Vi stannade alla upp för en kväll, klädde upp oss i våra finaste kläder, men kvällen tog slut och nu ska vardagen fortsätta.
Jag tillbringade som sagt nyår här i Växjö med kollektiv Svalan. Sara och Ida kom även dem med i vår underbara gemenskap och vi spenderade alla en otroligt fantastisk kväll tillsammans. Jag tror att det här nyåret är ett av de bästa jag har firat.
Vi delade upp maten i tre olika läger. K2 o Viktor lagade förrätt, klanen Danielsson (dvs jag o min bror) lagade varmrätt o paret Buffeltoffs/Bouvin stod för efterrätten. Patric stod för champagnen. Oerthört god mat, bra nog för eliten ;). Då min brors rygg inte klarar av så mycket så fick jag laga det mesta o Alex provsmakade :D. Jag är glad att alla tyckte maten var god!
Förrätten bestod av en räkcocktail

Efterätten var en supergod cheesecake

Varmrätten bestod av inbakad oxfilé med svampröra, ugnsbakade rotfrukter och en rödvinssås.
Under kvällens gång så spelade vi spel, vi höll tal och när klockan närmade sig tolv gick vi bort mot Tufvanängen o tittade på fyrverkerier o träffade andra trevliga människor. Jag såg den gamla lägenheten o tjatade sönder folk om hur konstigt det var att andra människor bodde där. Sen begav vi oss allihopa till Familjen och runt 3 så begav jag mig hemåt i halkan till mina söta katter som hade klarat av allt jättebra medan jag var borta.
Tack alla som medverkade för en av de bästa kvällarna och tack för att ni finns. Tack även till K1 (Klara) för medverkan i telefon...huuuurraaaaa! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar