18 januari 2011

I'm sick and tired of always being sick and tired

Ja, jag vaknade med migrän, den gick över..jag bestämde mig för att träna o givetvis så sa det pang och migränen kom tillbaka.
Den lät mig varken höra ljud eller se någonting och om någon hade sett mig såg jag nog lite ut som en vinglande, skadeskjuten och kisande kråka. Sjukt jobbigt! Kan inte någon bara uppfinna ett läkemedel mot denna hemska huvudvärk som ska plåga en så?! Villig att betala rikligt. Har börjat använda min spikmatta mer igen så jag får hoppas att den hjälper mot diverse krämpor som mitt immunförsvar inte klarar av. Jag får även hoppas att PT Niclas örtkur som han har med sig till mig på onsdag kommer hjälpa så att jag kan träna upp mitt egna immunförsvar. Eller är det någon som vill byta?
Min planerade träning får givetvis skjutas upp tills imorrn/idag. Fina Ida kommer med och hälsar på vilket ska bli väldans trevligt! Tror jag ska baka lite morotsbröd innan dess :)

3 kommentarer:

  1. Det finns medicin. Finns receptfria som heter Eeze, sen finns det massor receptbelagda grejer. När jag fick migrän dan innan julafton fick jag av mamma (som också brukar lida av migrän, så hon har receptbelagd medicin). Starka grejer! Gick över på en timme :) och mina migräner brukar sitta i i 12 timmar typ så det var tacksamt. Maxalt heter de

    SvaraRadera
  2. ok! Jag brukar ta Voltaren, det är samma som Eeze men det hjälper inte så mycket :(..Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Är inte voltaren typ som ipren/alvedon? Mot inflammation, febernedsättande och typ "smärtstillande". Vanliga smärtstillande funkar ju inte mot migrän tyävrr. Mitt tips är att gå till läkare och få något utskrivet. Eeze fungerar halvdant, det lindrar det lite men tar inte bort det.

    SvaraRadera