22 februari 2011

Hemma o dödsförkyld

Efter ett trevligt födelsedagsfirande (förutom att jag blev dunderförkyld) med italiensk buffé o många släktingar åkte vi tillbaka till Växjö o katterna. Det är tur att jag har snälla föräldrar som körde hit oss eftersom Alex fick massa 25-årspresenter i form av tallrikar, knivar etc och jag fick en kettlebell som väger 8kg, alltså inte de mest optimala tågförutsättningarna. För er som undrar vad en kettlebell är, tryck.
Jag fick även 3 väskor; en fjällräven kånken av morfar, en lite större väska till skolan av min moster och en clutch av mamma o pappa :). Sen fick jag lite annat smått o gott som ljus, sminkprodukter o saker till mitt kök.
Hela dagen har min näsa blivit mer täppt, men Sanna kom över en runda på middag o kaffe vilket var super! :) När vi gick till affären så var det ett stort hål mitt i gräsmattan med vatten som sprutade åt alla håll, dock var det ingen där som försökte fixa det. När jag o Sanna senare på kvällen skulle fylla på våra vattenglas så fanns det inget vatten i kranen. Tycker faktiskt att Hyresbostäder kunde gå runt o knacka på hos sina hyresgäster o säga till att vattnet var avstängd eller skulle stängas av på grund av läckan (jag gick in på hemsidan). Tänk på de stackarna som stod i duschen eller nått! Inget te blev det heller, något jag kom på att jag inte kunde göra, fastän jag sa det till Johanna ;p
Ikväll har jag gjort min första modul i den nederländska kursen, ovanligt att studera grammatik igen men fruktansvärt kul :)
Nu sitter jag o snörvlar framför datorn, o försöker ladda inför morgondagen som kommer bestå av studier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar