15 februari 2011

Indestructable

Helgen var till och med bättre än förväntat. Johanna kom på fredagen, några timmar före gänget :). Sanna kom också vilket gjorde det hela trevligare. Jag hade bakat två prinsesstårtor, kvällen till ära, men bara en halv gick åt. Jag fick väldigt fina presenter med av mina vänner, oerhört glad för både dem och för er. Efter tårtätande drog vi igång ett parti "Alias". Jag hamnade i samma lag som Alexander, inte min bror utan en annan Alexander. Lyckligtvis förstod han mina något smått flummiga synonymer så som "Motsatsen till lingon som växer på buskar på marken" och "Motsatsen till salt". Lite senare kom Viktor o Klara, tur att de kom fram alls. De åkte tåg från Stockholm mitt i snövädret. På väg hit hade min present åkt ur deras påse, min bror hade precis fått sin när Klara lite frustrerat sa: "Men Viktor, det var ju du som hade ansvar för böckerna"
Jag skulle alltså fått en bok ;)

På lördag förmiddag begav jag o Johanna mig in till stan. Vi letade klänningar o annat smått o gott. Johanna ska på en finsittning i Lund o är tvungen o hitta en bra klänning till dresscode kavaj. Efter att ha provat diverse kläder o sprungit ett antal timmar på stan begav vi oss hem med våra påsar. Jag inhandlade ett linne/klänning från Veromoda (så nu har jag äntligen använt mitt presentkort där) och en klänning från H&M, samt en ny highlighter från Clinique o hårspänne från Kicks.

Sen fick jag o Johanna stressa för att göra oss fina inför kvällen då vi skulle hem till min bror o äta smörgåstårta innan kvällens festligheter. Oerhört kul både hos Oscar o Anita och ute på Sivans. Söndagen slutade med film hos Oscar o Anita efter att Johanna begett sig hem mot Lund.
Tack alla ni som gjorde min födelsedag så underbar. Jag kan bara citera vad Johanna sa när hon gick: "Det är allt en liten fin familj du har skaffat dig här uppe"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar