2 februari 2011

Mirror, mirror

Varje dag så går jag förbi flera speglar, nästan varje gång tittar jag i dem, nästan alltid tänker jag något negativt om mig själv och värderar. I slutändan blir det att man inte mår så bra av att konstant nedvärdera sig själv så fort man ser sin egen spegelbild.
Varje dag speglar jag mig i andras ögon och försöker komma på vad de tänker om mig, oftast tror jag på något negativt även om det antagligen inte är sant.
Varje dag möts jag av värderingar på hur man ska se ut, vad man ska äta etc. Något jag lägger stor vikt vid.
Jag har fått ett tips att varje gång jag börjar lägga värderande ord så ska jag istället tänka något neutralt som beskriver mig själv, som blond eller gröna ögon. Det funkar faktiskt rätt så bra!
Testa själva så får ni se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar