14 september 2010

När löven faller

Nu har verkligen hösten kommit till campus. Småregnat hela dagen, blåst och löven har börjat gulna. Jag som inte har stickat klart min halsduk än! ;(
Tycker att det har gått alldeles för snabbt, vill ha kvar värmen och ljuset. Längtar verkligen inte till slask, kyla och att vara blöt om fötterna. Usch!
Men mörkret innebär även att kunna kura ihop sig under en filt i soffan, ha massa tända ljus, dricka te och umgås. Oh, just det! Även att kunna sparka i de fallna löven :). Bara man inte råkar träffa en igelkott!
Igår var jag på styrelsemöte, det gick bra för istället för tre poster har jag numera en. Yay!
Efter mötet traskade jag hem till Sara. Pratade, drack kaffe, åt knäcke och kollade på Band of Brothers. En av de bästa serierna som någonsin gjorts! För er som inte sett den, gör det! Kan även rekommendera The Pacific för de som tycker om lite mer blod ;o (alltså inte du Klara). Handlar också om militärer i andra världskriget och gjort av samma (Spielberg & Hanks) men istället för kriget mot nazisterna handlar det om kriget mot japanerna.
När jag kom hem möttes jag av två keliga och hungriga katter =). Alltid kul att bli hälsar på i dörren. Av båda den här gången!
Idag har varit en riktig inomhusdag med tanke på vädret. Blev inställt hos dietisten då min förkylning håller i sig och har övergått till en bakterieinfektion. Trots det har jag varit duktig och suttit o pluggat i flera timmar. Sen läst lite i en bok jag håller på med och som en på zebraforumet rekommenderade. Har inte kommit så långt men när jag vet mer så skriver jag mer om den.
Imorrn har vi dubbla föreläsningar o håller på mellan 10-15 ;(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar