11 mars 2011

Games and puddles

Sanna var här en sväng efter lunch, hon skulle intervjua en person som har varit i kontakt med vården och med tanke på alla mina erfarenheter och tre operationer de senaste tre åren var jag ett perfekt intervjuoffer.
Vi satt o snackade i största allmänhet om livet och efter några koppar kaffe, en kiwi, massa regn utomhus och trevliga samtal så gick hon hem.

Efter en powernap och middag drog jag på mig gummistövlarna (med tanke på busvädret) och begav mig till Sara. Väl framme satte hon mig i arbete och jag rörde ihop lite glass som hon tänkte göra (hoppas den smakar gott när hon äter den). Efter några små olyckor, som bestod i att jag råkade sätta igång elvispen när den var i luften med grädde på sig och att jag satte handen på en varm platta, drack vi lite te och försökte öva upp Saras IQ med IQ - test. Inte för att vi alltid gör det när vi umgås, nej hon måste göra ett logiskt test för ett jobb hon sökt och hon är väldigt nervös för det testet. Jag tipsade om att Illustrerad vetenskap har IQ - test och logiska test man kan göra så då satte hon sig och gjorde det.
När testet var avslutat drack vi lite te och spelade Wii. I rollerna som Indiana och Elsa (jag blev givetvis Elsa) försökte vi hitta skatter och kämpa mot eld i våra legokroppar. På något konstigt sätt råkade jag upprepade gånger slå Sara (Indiana), ibland med en spade eller ett glas. Ibland med knytnävarna, helt klart inte med mening.

När vi hade besegrat en bana och hittat vart vår vän Sir Richard befann sig, gick jag hemåt igen. Det värsta av regnet hade slutat o jag iklädd mina gummistövlar, kunde inte motstå vattenpölarna. Så nu sitter jag här, lite blöt om benen och ska lägga mig för imorrn är det skola..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar